Gebruiksaanwijzing
1. Stockinformatie
Beschikbaarheid van producten online
We streven er steeds naar om correcte gegevens te verstrekken omtrent de voorradigheid en de leveringstermijnen van onze producten. Hoewel dit zelden voorkomt bij reguliere producten, kunnen er in drukke periodes toch minieme verschillen zijn tussen het reële en het opgegeven aantal producten in voorraad, wat een invloed kan hebben op de leveringstermijnen.
Als een product niet binnen de vooropgestelde termijn kan geleverd worden, is het onze gewoonte om onze klanten te informeren over de eventuele verwachte vertraging en om hen het tijdstip mee te delen waarop de producten vermoedelijk geleverd zullen worden. We streven ernaar om vertragingen zoveel mogelijk te beperken.
- Leverbaar in 1-4 werkdagen: deze producten zijn in voorraad en kunnen onmiddellijk verstuurd worden wanneer we betaling goed ontvangen hebben. Wanneer je meerdere stuks van eenzelfde artikel bestelt, kan de levertermijn verlengd worden. In dat geval brengen we je zo snel mogelijk op de hoogte.
- Momenteel niet in stock: dit betekent dat het product niet voorradig maar terug in onze voorraad komt. Je kan dit product bestellen en wij zullen je op de hoogte houden van de leveringstermijn.
- Uitverkocht: maten van een product worden niet meer weergegeven in de webshop omdat deze uitverkocht zijn en ook niet meer terug in onze voorraad komen.
Wij bieden onze producten aan op onze website tot uitputting van voorraad. Het kan helaas gebeuren dat een artikel is uitverkocht in voorraad maar nog wel aangeboden wordt in onze webshop.
Bij het verwerken in het magazijn kunnen we precies meedelen of het bestelde product ook werkelijk kan worden geleverd. Wanneer een product niet meer in voorraad is, informeren wij je zo snel mogelijk en wordt er een terugbetaling gedaan.
Bell’Ami kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade die zou voortkomen uit het niet voorradig zijn van een product.
2. Bestellen
Om een product uit de Bell’Ami webshop te bestellen, doorloop je een aantal eenvoudige stappen. Wij zetten ze voor jou op een rijtje:
a. Een product in je winkelmandje plaatsen
Op een productpagina, nadat je de maat en kleur hebt gekozen, klik je op de knop ‘Bestel’. Door hierop te klikken komt dat specifieke product in je virtuele winkelmandje terecht.
b. Inloggen/registreren
Wanneer je vanuit je winkelmandje op ‘doorgaan naar afrekenen’ klikt, kom je terecht op een beveiligde check-out pagina. Als je reeds over een Bell’Ami account beschikt kan je u hier inloggen als terugkerende klanten zo kom je meteen terecht op de pagina met je persoonlijke gegevens. Uiteraard kan je deze gegevens steeds corrigeren en/of aanvullen. Als je nog geen klant bent bij Bell’Ami kan je hier je e-mailadres en leveradres invullen en de bestelling afronden.
Je persoonlijke gegevens worden met de grootste zorg en in vertrouwen behandeld. Meer informatie hierover vind je in de Privacy Policy
c. Leveringswijze kiezen
Je facturatieadres wordt automatisch geselecteerd als leveringsadres. Indien je de bestelling ergens anders wilt laten leveren, kan je een ander adres ‘verzenden naar een ander adres’ aanvinken. Dit adres wordt dan het leveringsadres.
Indien je het pakket wenst op te halen in onze winkel, kies je de optie ‘ophaling’ bij leveringsmethode.
d. Betalen
Je hebt de keuze uit volgende betalingswijzen:
- Visa
- Mastercard
- Maestro
- iDeal
- Bankoverschrijving
IBAN: BE98 6719 5982 6993
BIC: EURBBE99
e. Bevestiging
Zodra alle gegevens zijn ingevuld en je het gewenste betaaltype hebt geselecteerd, kan je op de knop “bestelling plaatsen” klikken. Vervolgens word je doorverbonden met de betalingswebsite van de bank. In dit scherm zal je de betaling moeten bevestigen en definitief uitvoeren. Wanneer je betaling afgerond is, wordt je bestelling bij ons geplaatst. Je krijgt vervolgens een bevestigingsscherm en tevens een bevestigingsmail in je mailbox. Op deze laatste vind je een bestelnummer. Gelieve dit te vermelden bij elke correspondentie omtrent je bestelling.
3. Levering
We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je je bestelling binnen de geraamde leveringstermijn ontvangt. Hou alsjeblieft rekening met iets langere leveringstijden in drukkere periodes. De maximale leveringstermijn bedraagt 30 dagen, te rekenen vanaf de dag na je bestelling.
Indien we om eender welke reden niet in staat zijn om de geraamde leveringstermijn te respecteren, nemen we contact met je op en brengen we je op de hoogte van het probleem en de reden. Als er een probleem is met de beschikbaarheid van de producten die je hebt uitgekozen, laten we je weten wat de vermoedelijke leveringstermijn zal zijn.
a. Verzendkosten
Alle verzendkosten kunnen zonder voorafgaande mededeling gewijzigd worden.
Leveringen in België: gratis vanaf €75. Bestellingen onder €75 worden geleverd aan €7,95.
Leveringen in Nederland: gratis vanaf €150. Bestellingen onder €150 worden geleverd aan €17,95 verzendingskosten.
Leveringen in Duitsland: gratis vanaf €150. Bestellingen onder €150 worden geleverd aan €17,95 verzendingskosten.
b. Leveringswijze
B Post
Pakketten worden door de koerier, indien mogelijk, geleverd in je brievenbus.
Pakketten vanaf 2kg, de koerier zal aanbellen om het pakket af te leveren. Indien niemand aanwezig is zal de koerier een briefje achterlaten dat het pakket afgehaald kan worden bij je dichtstbijzijnde Postkantoor.
Indien het pakket niet tijdig wordt afgehaald, wordt deze terug verzonden naar onze winkel Bell’Ami.
4. Prijzen
Alle prijzen zijn in euro, inclusief BTW. Alle prijzen kunnen zonder voorafgaande mededeling gewijzigd worden.
Kortingscodes
Als je een kortingsbon hebt gekregen die je recht geeft op een korting bij Bell’Ami online-aankopen, rond dan je bestelling af en tik de kortingscode in het vakje ‘heeft u een kortingsbon’ op de pagina met het winkelmandje.
Kortingsvoorwaarden
Helaas kun je de kortingscode niet gebruiken voor gesoldeerde producten. De kortingen die we meestal aanbieden, gelden niet voor koopjes omdat we hierop reeds een flinke prijskorting geven. De kortingen gelden ook niet voor de artikelen die we aan bodemprijzen aanbieden, noch voor de cadeaucheques.
5. Betalingen
Je hebt de keuze uit volgende betalingswijzen:
- Visa
- Mastercard
- Maestro
- iDeal
Let op: Minderjarigen (onder 18 jaar) mogen niet tot de aankoop overgaan, tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd.
Alle transacties met krediet- en debetkaarten zijn onderworpen aan validatiecontroles en de goedkeuring door de uitgever van de kaart. Als de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk gesteld worden voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van je bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.
Kan ik veilig online bestellen?
We stellen alles in het werk om je veiligheid maximaal te beschermen wanneer je gebruik maakt van onze online webstore. We maken gebruik van de SSL-technologie (secure socket layer) om je gegevens tijdens alle verkoopstransacties met ons te beveiligen. Alle informatie die je verstrekt, wordt volledig geëncrypteerd zodat derde partijen ze niet kunnen lezen. (Voor Netscape klik je het ‘veiligheidsicoontje’ onderaan op de werkbalk aan en verifieer je of SSL2 en SSL3 aangevinkt staan. Voor Internet Explorer ga je achtereenvolgens naar beeld, menu en Internetopties, en klik je op ‘Geavanceerd’. Controleer daar of SSL2 en SSL3 aangevinkt staan. Je browser bevestigt dan dat je in een veilige omgeving werkt: er verschijnt een icoontje met een gesloten hangslot of de afbeelding van een sleutel op de balk onderaan op je scherm.)
6. Cadeaucheques
In je Bell’Ami online shop kan je cadeaucheques kopen voor een bedrag naar keuze. Dit is dan een digitale cadeaucheque. Dergelijke cheque zal je ontvangen via e-mail en kan je vervolgens doorsturen naar een persoon naar keuze of afprinten. Ideaal voor een last-minute geschenkoplossing! Deze digitale cadeaucheques kan je zowel gebruiken voor aankopen in de webshop als in onze winkel Bell’Ami. Wanneer je geen cadeaucheque hebt ontvangen in je mailbox bekijk je best je spam- of junkfolder. Als de mail daar ook niet toegekomen is, kan je ons contacteren.
De digitale cadeaucheques kunnen gebruikt worden voor aankopen in de webshop. In het betalingsscherm geef je de unieke codes in die op de cheque vermeld staat.
Opgelet: enkel cadeaucheques waarop een ‘Webcode’ vermeld staat, kan je online gebruiken. Beschik je over een cadeaucheque zonder Webcode, dan kan je deze in onze winkel Bell’Ami inruilen.
Een cadeaucheque kan slechts 1 keer gebruikt worden. Een cadeaucheque die gebruikt is voor een aankoop in de webstore zal dus niet meer gebruikt kunnen worden in onze winkel Bell’Ami of tijdens een volgende aankoop in de webshop. Bij aankopen in de webshop dien je het volledige bedrag van je cadeaucheque in eenzelfde bestelling op te gebruiken. Aan de kassa van Bell’Ami is het mogelijk om je cadeaucheque over verschillende aankopen te spreiden. Je krijgt dan een tegoedbon voor het resterende bedrag.
7. Retours
Conform de wet van 14 juli 1991 heb je het recht om je online bestelling binnen 14 kalenderdagen na ontvangst te retourneren.
De consument heeft het recht aan de verkoper mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product of het sluiten van de dienstenovereenkomst.
a. Richtlijnen
- Kostenloos retourneren kan probleemloos in onze winkel Bell’Ami of via B Post op volgend adres:
Bell’Ami – Berkenstraat 16A – 2220 Heist op den Berg
Opgelet: retour tijdens soldenperiode is voor eigen rekening - Voor de optimale verwerking van je retour: vul de retournota steeds volledig in waarom je deze retour stuurt. De retournota werd bij je levering ingesloten.
- Wij nemen met plezier retour: onbeschadigde producten in de originele verpakking en producten waar alle toebehoren bijzitten, ticketjes nog aanhangen, niet gedragen zijn… Producten die niet aan deze voorwaarden voldoen kunnen wij helaas niet aanvaarden.
Let op: voeg ook je IBAN rekening en BIC code toe, zodat we de terugbetaling kunnen uitvoeren. Enkel het werkelijk betaalde bedrag wordt terugbetaald.
Het retouradres:
Bell’Ami
Berkenstraat 16A
2220 Heist op den Berg
België
Let op: Bell’Ami kan een retour weigeren indien de producten door de klant beschadigd werden, niet in originele verpakking zitten of al geregistreerd zijn.
b. Ik heb een beschadigd product ontvangen
Indien je een product in beschadigde staat hebt ontvangen, kan je deze binnen 7 werkdagen na ontvangst kosteloos retourneren. Het beschadigde product stuur je, samen met de retournota en een beschrijving van de beschadiging op naar ons retouradres. Voeg ook je rekeningnummer toe, zodat we de terugbetaling kunnen uitvoeren. Als je beschadigde producten retourneert, hou er dan rekening mee dat de artikelen aan de leverancier terugbezorgd moeten worden. Het kan dus even duren voor ze terugbetaald of geruild worden.
Uiteraard ben je ook welkom in onze winkel Bell’Ami. Ter plaatse kan men meteen vaststellen wat er aan de hand is en een gepaste oplossing bieden.
8. Vragen en klachten
Indien u een vraag of klacht heeft over een online bestelling, kan u contact opnemen met ons via het contactformulier of via info@bell-ami.be
Uw vraag wordt zo spoedig mogelijk behandeld. Opgelet: de mails worden enkel tijdens de werkdagen behandeld. Telefonisch zijn we bereikbaar via 015 24 27 67.